לימודי צ׳י קונג אונליין - צ׳י קונג למתחילים אונליין - טאי צ׳י למתחילים אונליין

לימוד למדריכי צ'י קונג באינטרנט
אמיר פרלמן- להבין צ׳י קונג

אמיר פרלמן- להבין צ׳י קונג

אמיר פרלמן מורה ומתרגל צ׳י קונג ותיק כותב עבור שבאמת רוצים להבין צ׳י קונג.

לערוץ היוטיוב

להבין צ'י קונג - אמיר פרלמן מבאר מושגי יסוד בעולם הצ'י קונג

צ'י קונג רפואי הנו תרגול לשם בריאות שעבר את מבחן הזמן ובעשורים האחרונים גם תפס פופולאריות בארצנו , מה זה צ׳י קונג ואיך זה עובד ? עמוד זה נועד לאנשים שרוצים לא רק לתרגל אלא גם להבין צ'י קונג ולהתמצא במושגי היסוד. 

מה זה צ'י ?

משמעות המילה צ'י זה אנרגיית חיות או בהגדרה יותר מדעית ביו-אנרגיה, ברפואה הסינית התפיסה היא כי אנרגיית החיות הזו היא שמהווה בסיס לבריאות איתנה כאשר היא מאוזנת, נמצאת ברמה נאותה בגוף ומפוזרת נכון בגוף כולו תוך זרימה המחייה את כל איברי הגוף. חוסר בצ'י או סטגנציה באחד או יותר מאיברי הגוף מוציאה את האדם מאיזונו האנרגטי דבר שבהמשך יבוא לידי ביטוי בתסמינים המעידים על בריאות לקויה, על ידי השבת האיזון הרופא הסיני משיב את האיזון ודרכו את בריאות המטופל חזרה לאיתנה.

איך צ'י קונג מרפא ?

צ'י קונג משמעו מיומנות בעבודה עם אנרגיית חיות או כפי שהגדרנו באופן מדעי יותר ביו-אנרגיה. תרגול צ׳י קונג הלכה למעשה מטרתו הגברת כמות הצ'י , הנעת הצ'י, פתיחה של חסימות אנרגטיות ובכך אנו מעלים את הרמות האנרגטיות ואת רמת החיוניות ביום יום. כדאי לציין כי ישנם סוגים שונים של צ'י, והעבודה בצ'י קונג יכולה להיות תודעתית בלבד או בתנועה, צ׳י קונג יכול להוות פרוטוקול טיפולי לאתגר בריאותי ספציפי או צ'י קונג לשם חיזוק הצ'י המגן קו ההגנה הראשון המגן על גופנו מגורמים חיצוניים.

ההבדל בין צ'י קונג רפואי לצ'י קונג אחר

ישנן כמה אסכולות בעולם הצ'י קונג והעיקריות שבהן הן צ'י קונג רפואי, צ'י קונג לאמנויות לחימה וצ'י קונג תודעתי בו התנועה איננה עיקר כלל. צ'י קונג רפואי מתחלק לכמה חלקים בפני עצמו וישנן סדרות צ'י קונג שנועדו לתחזוקה כללית של הגוף כגון משחק חמש החיות או סדרת ששת הצלילים המרפאים. כמו כן יש פרוטוקולים טיפוליים ספציפיים שנועדו לתיקון בעיות יציבה עקמת עמוד השדרה או תרגול ספציפי לבעיות מפרקים אלה כמובן רק דוגמאות ויש הרבה פרוטוקולים טיפוליים לקשת רחבה מאוד של אתגרי בריאות.

איך מתחילים לתרגל צ'י קונג ?

כאמנות של ריפוי ושיקום בתנועה תרגול צ'י קונג אפשרי לכל אדם בכל גיל ובכל כושר גופני. הדבר החשוב הוא לרכוש את יסודות התרגול שהם מנח הגוף הנחון ושמונה עקרונות התנועה. הדבר הנכון ביותר זה ללמוד סדרה או כמה סדרות ממדריך מוסמך שיכול להכניס את התלמיד לרזי התרגול ולמנוע טעויות שיכולות להשתרש ללא הדרכה נאותה. קורס מלא הוא כמובן הדבר הטוב ביותר אך גם קורסי וידאו איכותיים יכולים להוות נקודת התחלה טובה. משנת 2020 מדיקל צ'י קונג ישראל מציעה מסלול לימודי צ'י קונג אונליין.

מהם מרכזים אנרגטים - Dan Tian

המבנה האנרגטי האנושי מורכב משלשה מרכזים אנרגטיים הנקראים בעולם המושגים של צ'י קונג רפואי דאן טיין וערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים. רשת אנרגתית זו עוברת דרך הגוף כולו ומקשרת בין האיברים החיוניים בגוף האדם. על הערוצים האנרגטיים נמצאות נקודות גישה המכונות אקופוינטס. באמצעות נקודות אלה המטפל באקופרסורה שהיא חלק מעולם הצ'י קונג הרפואי יכול לחזק או לטהר איברים ובכך להשיב את האיזון והבריאות לגוף כולו. המרכזים האנרגטיים הם משולים לים והערוצים משולים לנהרות או אפיקים.

מהו צ'י קונג לאמנויות לחימה

אמנויות לחימה סיניות נחלקות לשתי קטגוריות עיקריות. אמנויות לחימה קשות שמשמעו אמנות לחימה המתבססת על כוח השרירים והפעלת כוח פיזי. מנגד אמנויות הלחימה המוגדרות כאמנויות רכות מתבססות על עבודה עם צ'י. אמנות לחימה המהווה את הדוגמה הטובה בותר בתחום זה היא טאי צ'י צ׳ואן. למתרגלי טאי צ'י הצ'י קונג מהווה בסיס העומד מאחורי ובבסיס התרגול. ישנן מיומנויות נוספות בהן נעשה שימוש בצ'י להגנה או חיזוק הגוף כגון ״חולצת הברזל״ ועליהן נרחיב בהמשך.

צ'י קונג תודעתי Shen gong - Mind Skill

הלכה למעשה צ׳י קונג תודעתי או צ׳י קונג לשם התפתחות ספיריטואלית היה בצ׳י קונג הראשון, הסדרות לתרגול לשם בריאות או לשם פיתוח יכולות גבוהות של אמני לחימה הגיע רק בהמשך. מתרגלי צ׳י קונג תודעתי שואפים להתפתחות אישית או אם תרצו לפתיחת העין השלישית שמשמעו מסע לגילוי עצמי, חיבור מחדש של האדם והטבע וחיבור פנימי עמוק של האדם לשורש נשמתו. כמו כן ישנם תרגולים שנועדו להעצים את אנרגיית החיות ע״י עבודה תודעתית ומדיטציות שונות מעולם הצ׳י קונג.

נשימה אמבריונית Embryonic Breathing

נשימה אמבריונית או מדיטציה אמבריונית הוא השם שניתן לתרגול שהלכה למעשה איננו דרך נשימה, ההתייחסות למילה אמבריו שהוא שלב ראשוני בהתפתחות עוד לפני היותנו עובר משמעו חיבור למבנה האנרגטי הראשוני של האדם. זהו תרגול המהווה בסיס להתפתחות הרוחנית ולרכישת שליטה בתודעה הרגשית במקום שרגשותינו ישלטו בנו. בעולמם של הדאויסטים תרגול זה מהווה יסוד שמשמש כדרך להשבת הבריאות ולהתפתחות רוחנית לקריאה נוספת על נשימה אמבריונית בקרו באתר בעמוד חומרי העשרה

זנג פו - Zang Fu

זנג פו זהו השם המקובל בסינית תריסר זוגות האיברים החיוניים הפנימיים המשוייכים לחמשת היסודות, זנג מייצג את האיברי היין המלאים ופו מייצג את איברי היאנג החלולים. על פי הגישה המקובלת ברפואה הסינית,  זוגות האיברים המשויכים ליסודות מקיימים ביניהם יחסי הזנה ו/או ריסון כאשר הזרימה ביניהם טובה והרמונית זהו המפתח לבריאות איתנה. הרופא הסיני רואה את הגוף כמכלול שלם כאשר לא רק בריאותו של כל איבר חשובה אלא גם ואף בעיקר היחסים או האיזון בין האיברים.

שלושת האוצרות - San Bao

שלשת האוצרות של האדם או כפי שבעולם הצ׳י קונג רגילים לקרוא להם סאן באו משמעו, מהות החומר המכונה ג׳ינג jing , אנרגיית החיות המכונה צ׳י qi , והתודעה או הרוח המכונה שן shen. תרגול צ׳י קונג נועד לפתח ולהנגיש לאדם את שלשת האוצרות וישנם תרגילים , שיטות עיסוי עצמי או בזוג שנועדו לטפח את שלשת האוצרות. נציין שהצ׳י נתפס בעולם הרפואה הסינית כמתווך בין החומר לרוח וההשפעות של התודעה על החומר וכן של החומר על התודעה מועברות דרך המימד האנרגטי הצ׳י

חמשת האלמנטים - חמשת היסודות

חמשת האלמנטים או חמשת היסודות מהווים יסוד ועקרון מרכזי ברפואה הסינית. חמשת היסודות הם ברמת הפשט ובתפיסה בסיסית החומר ממנו כל הדברים נוצרים. אך ברפואה הסינית תפיסה זו הולכת הרבה יותר רחוק מהחומר בלבד. היסודות הם בעלי ייצוג ערכי והם משוייכים לאיברי הגוף , עונות השנה, תקופות חיים ואף תכונות אופי. בין היסודות מתקיימים יחסי תמיכה או הזנה וכן יחסי ריסון. הרופא הסיני בין עם הוא עושה עבודתו ע״י דיקור או תירגול צ׳י קונג מכוון להשיב את האיזון הנכון בין היסודות ובכך לשמר או להשיב את הבריאות. 

הערוצים הראשוניים

על פי תורת האמבריולוגיה ברפואה הסינית האנרגטית, הערוצים הראשונים הנבנים באדם עוד לפני התפתחות האיברים החיוניים הם שמונת הערוצים היחודיים. באנגלית extraordinary vessels, ערוצים אלה בונים את המבנה האנרגטי הראשוני של האדם. האנרגיה הבונה אותם מכונה פרה נטל צ׳י או יואן צ׳י. המשמעות המילולית היא צ׳י מקורי. אם תרצו צ׳י מולד לכן במקומות מסויימים תוכלו לראותם בשם ancestral vessels. רזרוואר הצ׳י של האדם שמור בהם והם מזינים את מערכת המרידיאנים המשוייכים לאיברי הזנג פו.

וו פוינטס Wu Points

זהו שם כולל לארבעת המפרקים המחברים את הטורסו לגפיים. נקודות אלו בעלות חשיבות עליונה בתרגול צ'י קונג מכל סוג. מדוע? שכן להיותן משוחררות ופתוחות להזרים צ'י השפעה קריטית על תפוקת הצ'י בתרגול. הוו פוינק במפרקי הירך מחברות בין גופו של המתרגל ליונג צ'ואן, הבאר המבעבע דרכו אנו מקבלים אנרגיה מהאדמה ובונים השתרשות. הוו פוינטס שבמפרקי הכתף מחברות את גופו של המתרגל ללאו גונג, היכל העבודה דרכו אנו עובדים בסריקה והקרנת אנרגיה. 

ששת הקשתות

תרגול המגיע מעולם הצ'י קונג לאומנויות לחימה, תרגול זה היה נחשב לאחד הסודות השמורים לתלמידים מקורבים. ששת הקשתות הן שתי הקשתות הפנימית המינג מן (גב תחתון) שן דאו (קשת בית החזה) שתי הידיים ושתי הרגליים. בתרגול זה המתרג לומד את תרשים הזרימה התנועתי הנכון על מנת להוציא כוח מתפרץ Fa Jin. זהו תרגול חשוב למי שעוסק באומנויות לחימה רכות כגון טאי צ'י צ'ואן שמסייע להפריד כל חלק בגוף על מנת להשיג שליטה גבוהה יותר בהפרדת יין ויאנג בגופו של המתרגל.

נשימה בטנית

נשימה בטנית הנה נשימה לשם רגיעה והשקטה של כלל מערכות הגוף, פיזור איכותי של צ׳י ברחבי הגוף כולו. נשימה זו הנה הבסיס לתרגול גם בעולם היוגה ובשיטות נוספות והיא נקראית בעולם הצ׳י קונג נשימה בודהיסטית משום שבמנזרים, נשימה זו שימשה לצורך תרגול לשם בריאות ומדיטציות שונות. בתרגול צ׳י קונג פשוט זוהי דרך הנשימה הנכונה וכן במדיטציה האמבריונית עליה נרחיב בהמשך. נשימה באנית מוליכה את הצ׳י אל הדאן טיין התחתון והופכת את הגוף ליותר יין.

נשימה בטנית הפוכה

נשימה בטנית הפוכה הנה טכניקה שהתפתחה במנזרים הדאויזטים ומי שהעלה אותה לקדמת הבמה בצ׳י קונג לאמנויות לחימה ובסדרות מתקדמות כגון יי ג׳ין ג׳ינג הוא כמובן בודהידארמה או כפי שהסינים מכנים אותו דא מו. הנשימה הבטנית הפוכה מתבצעת כאשר הפרינאום נאסף והבטן שתוחה בזמן השאיפה והשחרור הוא בזמן הנשיפה. טכניקת נשימה זו מדגילה את תפוקת הצ׳י בגוף, מעצימה את הצ׳י המגן והופכת את הגוף ליותר יאנג.

ניי גונג - Nei Gong

ניי גונג משמעו מילולית עבודה פנימית או מיומנות פנימית.  במקרים רבים תמצאו את המונח האלכימיה המשמש בספרים ואסכולות מסויומות לאותו תרגול. הכוונה היא לפיתוח מיומנויות פנימיות קרי הנעת אנרגיית החיות צ'י באמצעות התודעה. בעולם הצ'י קונג מלבד לימוד התנועה הנכונה יש גם לימוד תודעתי. המעגל המיקרוקוסמי, מדיטציה אמבריונית, עבודה במעגל המים ואף נשימת ארבע פתחים כולם יכנסו תחת הקטגוריה ניי גונג. למעשה כל סדרות הצ'י קונג המתקדמות משלבות מיומנויות אלה בתוכן.

ניי ג׳יה - Nei Jia

ניי גיה הנו מונח כולל לאמנויות לחימה המסוססות על צ'י במקום על כוח השרירים. מתקופתו של דא מו (בודהידארמה) החלו להתפתח בסין אמנויות לחימה בעיקר במנזרים כגון שאולין או וודאנג אך גם בחוגים יותר אזוטריים ופחות מוכרים. דוגמה לאמנות לחימה הרכה ביותר תהיה טאי צ'י צ'ואן. אך מלבדה גם באגוואה זנג, שינג יי צ'ואן יחשבו לאמנות לחימה רכה. מנגד איגרוף, סאן דה, קאראטה  ואף קרב מגע מתבססות כולן על הפעלת כוח באמצעות השרירים ולכן נחשבות אמנויות לחימה קשות.

דאו דה ג'ינג - Dao De Jing

הדאו דה ג'ינג או ספר הדרך הנו חיבורו המופלא של לאו טזה, על פי המסורת הוא כותב חיבור זה ו שאירו בידי שומר הגבול רגע לפני שהוא יוצא עוזב את החברה ב הוא חי ויוצא למעו כנווד עננים. שם לנזיר שיוצא למסע נדודים  ללא רכוש או מקום קבוע על מנת למנוע התקשרות רגשית. הדאו דה ג'ינג הנו אחד הספרים המשפיעים ביותר על התרבות הסינית ומשנתו של לאו טזה היא אבן היסוד בהשקפת החיים הדאויסטית. דמויות מפתח נוספות כגון דא מו ( בודהידארמה ), קונפוציוס שהיה בן דורו, זנג סאן פנג ממציא הטאי צ'י צ'ואן כולם הושפעו עמוקות מההגות הפשוטה אך עמוקה מני ים. יאנג ג'ווינג מינג המורה של אמיר לטאי צ'י שקד למעלה מעשרים שנה על כתיבת אינטרפטציה לספרו של לאו טזה מנקודת השקפה של מאסטר בצ'י קונג.

ספר התמורות - I ching

ספר התמורות הנקרא בסינית Yi Jing ובאנגלית נקרא I ching הנו ללא ספק החיבור שהשפיע על התרבות הסינית את ההשפעה הרחבה והמשמעותית ביותר. בספר זה תמצאו שפה מקבילה לייצוג של יין ויאנג על באמצאות היאו, היאו היאנג מיוצג בקו מלא ואילו היאו היין מיוצג בקו מקוטע. משילוב קוים סימבוליים אלו נוצרות ארבעת הפאזות, כאשר נחבר שלושה יווצרו שמונה הטריגראמות המכונות בא גווה. את הטריגרמות ניתן למצוא בכל פינה בתרבות הסינית מפרוש פילוסופי דרך אבחון בריאותי ועד שמונה הביטויים בא מן Ba Men מהם מורכבת כל תנועה בפורם טאי צ'י צ'ואן המסורתי. אסכולות שונות עשו שימוש בספר התמורות האחר נומרולוגית שהשתמשה בספר כאורקל דרכו ניתן לקבל החלטות גורליות והאחרת ערכית שראתה במצבים המשתנים השתקפות של עולמנו הפנימי.

ושו - Wushu - בתרגום מילולי "טכניקת קרב"

 שם שכיח לאומנויות הלחימה הסיניות. כמו כן, קיימים עוד המון ביטויים נרדפים כגון: וויי-Wuyi (אומנויות לחימה), וו גונג – Wu gong (קונגפו קרבי), גוו שו – Guo Shu (טכניקה לאומית) וקונג פו – Gongfu (אנרגיה-זמן). מכיוון שה'וושו' תוקנן בסין לאורך 40 שנה להיות תצוגת התעמלות קרבית,  אמני לחימה רבים ויתרו על השם כדי להימנע מהבלבול בין וושו מודרני ו-וושו מסורתי. לאחרונה נעשים ניסיונות בסין להחזיר את הוושו המודרני לשורשיו המסורתיים.

יי ג'ין ג'ינג – Yi Jin Jing

 בתרגום מילולי "קלסיקת שינוי שרירים/גידים". זוהי סדרת צ'י קונג מתקדם שהפכה לחלק בלתי נפרד מהסילבוס של הנזירים הלוחמים במנזר שאולין. הסדרה מיוחסת לדה מו שהחל ללמד אותה במנזר שאולין בסביבות 550 לספירה, למרות שהושם דגש על תרגול בו התודעה בניעה את הצ'י והצ'י מניע את הגוף מבפנים החוצה בכל התנועה זוהי סדרה בה מטרת התרגול הוא  וואי דאן לחיזוק הגוף הפיזי.

יי דאו יין – Dao Yin

השם המקורי של צ‘י קונג תנועתי: המילה צ‘י קונג הנה כללית ולענף התנועתי בעולם הרפואה הסינית האנרגטית ניתן השם דאו יין. לכן סדרות רבות מוסיפות בתחילת שם הסדרה כמו סדרת המוט ״דאו יין טאי צ‘י יאנג שנג זאנג״. הוספת המילים דאו יין מלמדת שזוהי סדרה תנועתית לשם בריאות.

יי גו סוי - Gu Sui

תרגול שמטרתו הזנה של מח העצמות ע״י עיסוי וטפיחות. גו סוי הוא חלק ממגוון טכניקות העיסוי שמטרתן חיזוק הפאשיה (Fascia), שיפור הזרימה של הצ'י בערוצים הראשוניים ובמרידיאנים, חיזוק הדאן טיין ועוד.

הכרות עם מדיטציות עיקריות בעולם הצ'י קונג

המעגל המיקרוקוסמי - Small Circulation

המעגל המיקרוקוסמי הנו שם של מדיטציה מעולם הצ׳י קונג המתורגלת גם ע״י אמני לחימה וגם בעולם הצ׳י קונג לאריכות ימים Chang Shao Qigong. שמה של המדיטציה מגיע מההקבלה הנעשית בים האדם לקוסמוס. מכאן שהאדם נתפס כמיקרוקוסמוס במדיטציה זה הלכה למעשה אנו מניעים את הצ׳י באמצעות התודעה – Yi מסביב לגוב לאורך המרידיאנים הראשיים השולטים באיברי הזנג פו. המרידיאן השולט  Governing vessel והמרידיאן המכיל Conception vessel. התנועה מתחילה מהפרנאום במעלה הגב עד לקודקוד וחזרה לאורך הבטן. מסלול זה יקרה מעגל האש שכן הוא מעלה את האנרגיה בגוף ומחזק את יסוד האש. לקריאה נרחבת בקרו במאמר מדיטציות בעולם הצ׳י קונג מאת אמיר פרלמן באתר הרשמי של בית הספר.

נשימת ארבע פתחים - Grand Circulation

נשימת ארבע פתחים הנה המשך למעגל המיקרוקוסמי ובמקרים רבים נמצא את דרך העבודה הזאת בשם המעגל המאקרוקוסמי או באנגלית Grand Circulation, שם נפוץ נוסף יהיה נשימת ארבע פתחים Four Gates Breathing. שם זה ניתן משום שאנו מתרכזים ביניקה והשתרשות דרך שתי הנקודות הנמצאות בכפות הרגליים ובכפות הידיים. נקודות אלה הן יונג צ'ואן הידועה ברפואה הסינית כנקודה הראשונה של מרידיאן הכליות K1 הנמצאת במרכז כף הרגל. ובמרכז כפות הידיים נמצא הלאו גונג הידוע ברפואה הסינית כנקודה השמינית של הפריקרדיום Pc8. מטרטה של עבודה תודעתית זו היא הנעה של הצ'י אל קצוות הגוףובדרך כלל הדבר נעשה תוך כדי נשימה בטנית הפוכה.

הכרות עם סדרות צ'י קונג רפואי החשובות ביותר

סדרת חמשת היסודות - Wu Xing

אחת מסדרות הצ׳י קונג החשובות כסדרה לימודית ראשונית המייעת להפנים את עקרונות התנועה הנכונה, לחוש את ההבדלים בין אנרגיה של יסוד אחד למשנהו. עבור רבים סדרת צ׳י קונג חמשת היסודות מהווה כרטיס כניסה לעולם הצ׳י קונג הרפואי בשל היותה פשוטה ללימוד ולתרגול. בסרטון אמיר פרלמן וכמה תלמידים מהמחזור הראשון להכשרת מדריכי צ׳י קונג רפואי מדגימים.

משחק חמש החיות - Wu Qin Xi

משחק חמש החיות הנה סדרת צ׳י קונג רפואי המיוחסת לחווא טו רופא החצר הקיסרית שחי במאה השניה לספירת הנוצרים. סדרה שמטרתה טיפול בגוף ובנפש דרך חיקוי התנועה וההבעה של כל אחת מחמש החיות. הסדרה מאוד פיזית ומהווה אימון טוב להגמיש ולחזק את הגוף כולו. בסרטון זה אמיר פרלמן וסימה סידו מדגימים את משחק חמש החיות במבט מלפנים ומהצד.

סדרת שי אר פה - Shi Er Fa

בקאנון הסדרות של צ׳י קונג הרפואי יש סדרות עתיקות בנות מאות ואף אלפי שנים. סדרה זו דווקא חוברה במאה העשרים אך נכנסה עד מהרה לקנון של סדרות הצ׳י קונג הרפואי ואומצה ע״י מתרגלי צ׳י קונג מתקדמים  כדתרגול יומי המהווה תחזוקה לבריאות הגוף כולו כרפואה מונעת.
בסרטון זה שצולם במיראנדה ארב״ב אמיר פרלמן ובנו ברוכי מתרגלים שי אר פה על הבוקר.

טאי צ׳י צ׳י קונג - Shi Ba Shi

סדרת צ׳י קונג בת שמונה עשרה תנועות שזכתה לכינוי טאי צ׳י צ׳י קונג בשל כך שרבות מהתנועות בסדרה לקוחות מהפורם של טאי צ׳י. היא משמשת במקרים רבים בלימודי טאי צ׳י כהכנה לתרגול טאי צ׳י. אך זו סדרת צ׳י קונג מופלאה העומדת בפני עצמה כתרגול יומי אפקטיבי. סדרת צ׳י קונג שי בא שי מפעילה ומחזקת את הגוף כולו ומסייעת לבניה של השתרשות טובה.

אמיר פרלמן מסביר מהן רמות ההסמכה השונות בעולם הצ'י קונג הרפואי

מדריך צ׳י קונג - MQP

זוהי נקודת הפתיחה כמסלול לימודים מקצועי בעולם הצ׳י קונג. משמעות ראשי התיבות הנו Medical Qigong Practitioner שמשמעו, אדם שהוסמך ע״י בית ספר מוכר להוביל תרגול של קבוצה. משך הלימודים שנה אקדמית אחת בלבד. ובבתי ספר העומדים בסטנדרטים בינלאומיים התלמיד נבחן גם מבחן מושגים בסיסי וגם על ביצוע אחת מסדרות הצ׳י קונג, ברמה ראויה בכדי שניתן יהיה לקבל ממנו
דוגמה לתנועה, יציבה ולביצועה סדרות יסוד.

מטפל בצ׳י קונג רפואי - MQT

הכשרת מטפלים בצ׳י קונג רפואי ברמת בסיס הנה המשך של מסלול הכשרת מדריכים, המטפל נדרש להפגין שליטה בהבנת המבנה האנרגטי של האדם, טיפול דרך הצ׳אקרות , דרכי אבחון על פי היין והיאנג, חמשת הטיפוסים על פי תורת חמשת היסודות. סדרות מתקדמות לטיפול בבעיות שלד , יציבה , עקמת עמוד השידרה, טיפול בבעיות גידים ומפרקים. סדרת הצלילים המרפאים ועבודה לפתיחת צ׳אקרה חסומה ע״י כלי תידור. המטפלים רוכשים ניסיון בעבודה עם דימיון מודרך ומתרגלים מדיטציות מעולם הצ׳י קונג. משך הלימודים להסמכה כמטפל שנתיים מלאות, בסופן נבחנים בחינה מקיפה.

מאסטר בצ׳י קונג רפואי -MQM

מאסטר בצ׳י קונג רפואי זהו תואר מחייב, בכדי לקבלו על הסטודנט ללמוד את הנושאים המורכבים יותר בעולם הצ׳י קונג הרפואי וכן להפגין שליטה מלאה בביצוע כל סדרות הצ׳י קונג היסודיות והמתקדמות. יכולות מוכחות בעבודה אנרגטית וניסיון כמטפל בצ׳י קונג של לפחות שנה בקליניקה כמתלמד. מעבר ללימודי הכשרת מטפלים התלמידים לומדים עבודה תודעתית מתקדמת , טכניקת המחט הבלתי נראית, טיפול תומך במטופלים אונקולוגיים, מחלות מערכתיות כגון פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה ופרקינסון. זהו מסלול לימודים מאתגר הנמשך ארבע שנים מלאות כולל שנת הסטאג׳ בקליניקה. הסטודנטים עוברים בחינת סיום מקיפה בכל תחום.

בואו נעשה הכרות עם שלשת האסכולות המרכזיות בעולם הצ'י קונג : תודעתי -רפואי - לוחמני

צ'י קונג תודעתי / רוחני

שן גונג הנה עבודה תודעתית לצורך התפתחות רוחנית. המשמעות המילולית הנה מיומנות של התודעה או אם תרצו ניתן לתרגום כ mind skill. דוגמה טובה  מהווה העבודה במעגל המיקרוקוסמי או הנשימה האמבריונית.למתעניינים בתחום תוכלו לצפות בסרטון זה בו אמיר פרלמן מעביר הרצאת מבוא בסדנת צ׳י קונג למחלימים מסרטן.

צ'י קונג רפואי

תרגול צ׳י קונג רפואי הפך ענף משמעותי ואצילי ברפואה הסינית כבר כ 2000 שנה לפני הספירהץ זהו כיום הזרם המרכזי בקרב מתרגלי צ׳י קונג בני זמננו. סדרות הקלאסיות מתורגלות ע״י מיליונים ברחבי העולם כולו, כדרך לשימור הבריאות ואף כטיפול מסייע למתמודדים עם אתגרי בריאות, בסרטון תוכלו ללמוד מה זה צ׳י קונג ואיך צ׳י מגן עובד.

צ'י קונג לאמנויות לחימה

מתקופתו של בודהידארמה או כפי שהסינים מכנים אותו דא-מו (500 לספה״נ), התפתחו סדרות ושיטות עבודה שנועדו להעצים את יכולת הפקת הכוח שלא ע״י כוח השרירים, אלא שימוש בביו אנרגיה או במילה אחת צ׳י. טאי צ׳י הנה אמנות לחימה רכה המהווה דוגמה מופלאה לכך. בסרטון אמיר פרלמן מוביל תרגול עם תלמידי הקורס.

סדנאות צ'י קונג רפואי | סרטוני וידאו מהערוץ הרשמי של מדיקל צ'י קונג ישראל | בואו לקבל הצצה לסדנאות הכשרת מטפלים

אמיר פרלמן מעביר סדנת צלילים מרפאים - במסגרת הכשרת מטפלים
הרצאת פתיחה של אמיר בהכשרת מטפלים סדנת שלד, גידים ומפרקים
דילוג לתוכן